مزه
Image default
آرام پز ارگانیک رژیم و سلامت سبزیجات سبک پخت شام لبنیات ماهی مناسبتی مواد اولیه ناهار نوروز وعده های غذایی کم چرب

ماهی شکم پر

خوشحال‌ترین ماهی دنیا 😏

چهره ماهی غم خاصی توشه، یکی از معدود حیواناتیه که حتی نمی‌تونه لبخند بزنه. اگه برای یک ماهی جوک تعریف کنید حتی لبشم تکون نمی‌ده. به دنیا که می‌آد همین‌جوری پوکر به ننه باباش نگاه می‌کنه، ننه باباشم می‌گن وای خدایا شکرت بچه‌مون سالمه! 😐

اگه ماهیارو به برنامه‌ دورهمی دعوت کنن، مدیری حسابی عرقش درمی‌آد. 😁

جالبه بدونین همچین جانوری که ذره‌ای از احساسات روی چهره‌ش دیده نمی‌شه، یکی از بهترین داروهای طبیعی ضدافسردگیه. چراکه اسیدهای چرب امگا ۳ ضد افسردگی هستند و بدن ماهی، یکی از منابع سرشار اسید چرب امگا ۳ هست.

حالا اگه گفتین خوشحال‌ترین ماهیای دنیا کدوما هستند؟

👩‍🍳 ماهی شکم پر

🗃️⁩ نوع: غذای دریایی

🍱 وعده: غذای اصلی

🌡️ دمای سرو: گرم

🥘 ترکیبات اصلی:‌ ماهی، سبزیجات

📝 مواد لازم:

  1. ماست                                 1 پیمانه
  2. پیاز                                    1 عدد
  3. زعفران دم‌گرفته                   2 قاشق غذاخوری
  4. نمک                                  1 قاشق چای‌خوری
  5.  فلفل                                 ⅓ قاشق چای‌خوری
  6. سبزی معطر (گشنیز، جعفری)  100 گرم
  7. سیر                                    به دلخواه
  8. گردو (بلغور شده)                  ⅓ پیمانه
  9. زرشک                                به دلخواه
  10. رب انار (تمر هندی)             1 پیمانه
  11. ماهی (سفید، کپور، قزل‌آلا)     1 عدد
  12. لیمو ترش                            1 عدد
  13. پسته                                  ⅕ پیمانه
  14. آلوی هسته‌گیری‌شده            4-5 عدد

📜 طرز تهیه:

  1. ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خلال کنید و همراه با نمک و فلفل و ماست مخلوط  کنید.
  2. ماهی را استخوان‌گیری کرده و داخل ماهی را با قلم مو زعفران بکشید و سپس آب لیموترش بریزید و در دمای محیط به مدت 35-40 دقیقه بگذارید با این مواد مزه‌دار شود و اگر مدت زمان بیشتری خواستید استراحت دهید در یخچال نگهداری کنید.
  3. داخل تابه‌ای کمی روغن بریزید، سبزی‌های ساطوری‌شده را اضافه کرده و سرتفت دهید، وقتی سبزی تغییر رنگ داد به آن گردوی خردشده و سپس گوشت آلو، سیر، تمر هندی و در انتها خلال‌های پسته را اضافه کنید و بلافاصله از روی شعله بردارید.
  4. ماهی را از مواد مزه‌دار شده بردارید و محتویات داخل شکم آن‌را دربیاورید و با مواد جدید پر کنید، و در انتها شکم ماهی را با نخ و سوزن بدوزید.
  5. ظرف مورد نظرتان را انتخاب کنید و کف آن را پیاز حلقه‌شده بچینید و ماهی را روی پیازها قرار دهید و آب اضافه کنید. آب را به مقداری اضافه کنید که فقط پیازها را دربربگیرد و سپس در فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد و به مدت 40 دقیقه قرار دهید.
  • نکته: اگر ماهی بزرگ بود چند شیار مورب روی بدن ماهی ایجاد کنید و داخل فر قرار دهید. زمانی که از فر خارج کردید روی هر یک از شیارهایی که ایجاد کردید یک حلقه لیمو قرار دهید.

ماهی شکم پر رو نوش جان کنید و حالشو ببرید. سعی کنید غذاهای دریایی رو حتما وارد رژیم غذایی خودتون کنید و از مزایای آبزیان بهره ببرید. در ضمن خوشحال‌ترین ماهیای دنیا اونایی هستند که چاقن چون اسید چرب امگا ۳ در چربی دیده می‌شه. حالا هی بگین چاقی بده و چربی اضافه باعث مرگ می‌شه! البته اینم حرف بی‌راهی نیستا، باعث مرگ ماهی هم شده، فقط از راه صید… 😁

فراموش نکنید نظراتتون رو برای ما حتما بنویسید و مارو به چالش بکشید. تا وقتی چالشی نباشه، پیشرفت هم وجود نداره.

مزه‌اویو طرز تهیه انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه رو از سراسر جهان برای شما آماده می‌کنه و در کنار آموزش آشپزی، نکات و ترفندهای آشپزی حرفه‌ای رو هم یاد می‌ده.

امیدواریم که از خوردن این غذای دریایی خوشمزه حالی اساسی ببرید.

Related posts

ته چین مرغ

tamada

اناربیج

tamada

دیزی دراپ

tamada

Leave a Comment