مزه
Image default
ارگانیک اقتصادی دیابت رژیم و سلامت سبزیجات سبک پخت سریع و آسان مواد اولیه میان وعده وعده های غذایی کاهش وزن کم چرب کم کالری کم کلسترول گیاهخواری

سالاد سرد

آیا شما هم رژیم دارید؟ اصلا نگران نباشید!

معمولا افرادی که رژیم غذایی دارند و سعی می‌کنند با کمتر غذا خوردن وزن کم کنند در وعده‌هایی مثل شام به سالاد رو می‌آرند. اما اگه دقت کرده باشید همیشه توی این کارشون مشکلاتی هست که کل زحماتشون رو به باد می‌دن.

گاهی اوقات می‌بینیم که شخصی رژیم گرفته و سالادش رو (در واقع وعده غذایی شامش رو) با سس سفید میل می‌کنه! یک مشکل دیگه هم همیشه وجود داره و اون اینه که شما سالاد میل می‌کنید اما هنوز گرسنه هستید و این گرسنگی کم‌کم به شما غلبه می‌کنه و در نهایت شما دوباره به خوردن رو می‌آرید.

در واقع مورد دوم مشکل خیلی رایجی به حساب می‌آد. چرا که بزرگترین سد راه لاغری احساس گرسنگی و عدم مقاومت در برابر خوردنه.

مزه اویو امروز برای شما سالادی رو آماده کرده که این مشکل رو حل می‌کنه. اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید و تمایل دارید با مصرف سالاد وزن خودتون رو پایین بیارید و به سلامتی بدنتون کمک کنید، حتما با این دستور پخت همراه باشید.

سالاد سردی آماده کردیم برای شما عزیزان که علاوه بر این که خوش‌طعم و لذیذه، سطح قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی رو در کنار کالری بسیار کم ارائه می‌ده. اما همه سالادها همین‌طور هستند. پس تفاوت این یکی چیه؟!

نکته مهم این سالاد اینه که دارای مقادیر زیادی فیبره که علاوه بر متعادل‌سازی هضم و گوارش، باعث احساس سیری در شما می‌شه! و داشتن سطح بالایی از فیبر به این معناست که می‌تونید از این سالاد به راحتی به‌عنوان یک وعده غذایی مستقل استفاده کنید و با احساس گرسنگی خداحافظی کنید.

سالاد سرد

مواد لازم:

  1. بادمجان، ۳-۲ عدد
  2. گوجه‌فرنگی، ۳-۲ عدد
  3. نمک، ۱ ق.چ.
  4. فلفل سیاه، یک‌چهارم ق.چ.
  5. فلفل سبز تازه، ۵-۴ عدد
  6. پیاز، یک عدد ریز
  7. سیر، ۳-۲ حبه
  8. پودر زیره، یک پنس

طرز تهیه:

  1. بادمجان (با پوست)، گوجه و فلفل را گِریل کنید. گریل کردن در اصطلاح همان کبابی کردن است با تفاوتی اندک که در این جا قابل چشم‌پوشی است.
  2. سپس مواد گریل شده را داخل میکسر (مخلوط کن) مخلوط کرده و نمک و فلفل بزنید.
  3. در آخر مواد را در یخچال کاملا سرد کرده و بعد با پیاز نگینی‌شده مصرف کنید.
  • توضیح: بهتر است بادمجان و گوجه را دودی کنیم. مصلح این غذا سیر است، بهتر است از سیری که به شکل خمیر درآمده استفاده کرد. پودر زیره مکمل خوبی است، بهتر است از آن استفاده شود.

این هم طرز تهیه سالاد سرد خوشمزه و عالی. اگر دقت کرده باشید یکی از مواد اصلی این سالاد، بادمجان هستش که منبع سرشاری از فیبره و همین باعث پر کردن فضای معده می‌شه و شخص نهایتا احساس سیری می‌کنه. امیدواریم که لذت برده باشید.

استودیوی مزه هر روز برای شما عزیزان غذاهای خوشمزه آماده می‌کنه. نه تنها غذاهای خوشمزه، بلکه نوشیدنی‌های فوق‌العاده و دسرهای لذیذ رو هم آموزش می‌ده. حتما به سایت ما سر بزنید و از صفحات ما در شبکه‌های احتماعی دیدن کنید.

نوش جان!

Related posts

پوره موز و اسفناج

tamada

لازانیا

tamada

موچولوک

tamada

Leave a Comment